پیروز واقعی اوست. حتی خامنه ای هم می داند!


او پیش از هر چیز انسانی است که تاریخ به حضورش خواهد بالید.
سال 1383 به پلی تکنیک آمد. از کجا مهم نیست، مهم آن است که آمد. رشته اش کشتی سازی است. و کشتی خروشان قلبش قصدی جز پهلو گرفتن بر ساحل آزادی ندارد. آمده است تا خاری بر چشم مستکبران شود.و شاید هم او و یاران دیگرش بودند که نطفه "جنبش سبز" امروز را بستند، آنجا که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور فاشیست به پلی تکنیک آمد. او و یارانش مردانه ایستادند. و این همان عقده ای بود که حنجره "حکومت اسلامی ظالمان" را می فشرد. و آنان در صدد انتقام بر آمدند: "نشریه های جعلی دانشگاه امیرکبیر".

اما ماجرا چه بود:دهم اردیبهشت ۱۳۸۶ نشریات دانشجویی سر خط به مدیر مسئولی مجید شیخ‌‏پور سحر به مدیر مسئولی احمد قصابان، ریوار به مدیر مسئولی پویان محمودیان و آتیه به مدیر مسئولی مقداد خلیل‌‏پور در سطح دانشگاه پخش شد که در آن کاریکاتور "علی خامنه‌ای" چاپ و از وی انتقاد شده بود. و این بود حکم قوه قضائیه:مجید توکلی به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال و به اتهام توهین به رهبری به ۲ سال حبس تعزیری محکوم می شود. و پس از تحمل 15 ماه حبس آزاد می شود. اما او مردانه نشان می دهد که به این سادگی ها پا پس نمی کشد:وی بار دیگر پس از شرکت در مراسم سالگرد درگذشت مهدی بازرگان در مقابل حسینیه ارشاد دستگیر می شود و این بار نیز ضمن آنکه از سوی معاون دادستان تهران به همکاری با" سازمان مجاهدین" متهم شد و ۱۱۵ روز را در بازداشت انفرادی در بندهای ۲۰۴ و ۲۰۹ زندان اوین گذراند با وثیقه ۲ میلیارد ریالی آزاد شد.

او بار دیگر در ۱۶ آذر ۱۳۸۸ در تجمع دانشجویی دانشگاه امیرکبیر همراه عده‌ای از دانشجویان شرکت کرد. این دانشجوی مبارز که عکسش در بسیاری از تجمعات دانشجویی به عنوان نماد «مقاومت جنبش دانشجویی» در میان تجمع کنندگان توزیع می‌شود، در سخنرانی‌‌ای به نقد مسئولین رده بالای حاکمیت پرداخت. وی پس از برگزاری مراسم به گواهی برادرش، علی توکلی در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۸۸ در مصاحبه با رادیو فردا ضمن تایید ضرب و شتم برادرش در خصوص نحوهٔ دستگیری برادرش گفت: «آن جور که شاهدان اظهار کرده‌اند و ما شنیده‌ایم گویا یک ون سفیدرنگ بدون پلاک و یک پژوی ۴۰۵ که پلاک دولتی داشته‌است آنها را تعقیب می‌کنند. سر چهار راه کالج به شدت آنها را می‌زنند و بعد هم با خودشان می‌برند.»


یک روز پس از دستگیری وی خبرگزاری فارس با انتشار عکسی از مجید توکلی با چادر و مقنعه پرداخت و مدعی شد که او با لباس مبدل قصد فرار داشته‌است.اما این اقدام بر خلاف تصور اولیه دستگاههای امنیتی منجر به به راه افتادن موجی از انتقاد به حجاب اجباری زنان و همچنین حمایت همزمان از مجید توکلی شد.در همین ارتباط صدها نفر از مردان اقدام به پوشیدن چادر یا روسری و انتشار عکس خود در فضای مجازی کردند.

اما امروز مجید توکلی تهدید به قتل شده است! آیا با انداختن سنگ در آب ، تصویر ماه را می توان از میان برد. مجید توکلی جانانه ایستاده و مطمئنم از هیچ کس و هیچ چیز هراس ندارد. پیروز واقعی اوست. حتی خامنه ای هم می داند!

۱ نظر:

  1. مجید توکلی و سایر دانشجویان و دلیرانی دیگر که با ستم میجنگندند در تاریخ ایران همیشه میمانند

    پاسخحذف